Дітям
Знайомитися з історією мистецтв та музейним зібранням цікавіше на освітніх заходах, які ми можемо провести для організованих груп юних відвідувачів у нас в музеї або приїхати до вас у школу чи дитсадок.
Найближчі дитячі події в музеї
Телефонуйте нам!
День Народження в Музеї
Доповнить казковий антураж залів різнобарвними активностями, що пропонує дитяча програма музею. А в теплий період року організуйте
чаювання з солодощами і пундиками прямо у дворі палацової садиби Потоцьких.

Подаруйте дитині та ії гостям веселе й корисне свято.
Обирайте цікаві вам продукти та створюйте довгострокову освітню програму або насичений враженнями музейний день
Екскурсії
Екскурсія в грот
Розповімо про Одесу 20-х років XIX століття та архітектуру колишньої палацової садиби Потоцьких, нині будівлі Одеського художнього музею. Відвідаємо грот і катакомби, які раніше вели до узбережжя.
Від Козака Мамая до Кандинського
На прикладі робіт з експозиції Одеського художнього музею навчимо юних гостей розрізняти види мистецтва та розповімо, які жанри були найпопулярнішими у художників разних часів.
Іван Айвазовський в Одеському художньому
Розповімо про життя Івана Айвазовського і як він створював картини. Говоритимо про перебування відомого мариніста в Одесі й трохи про його знайомство з Олександром Пушкіним. Та спробуємо знайти де Пушкін сховався на картинах Айвазовського.
Мій Костанді
Говоритимемо про особливий «колорит Костанді» — відомого одеського майстра, який протягом багатьох років викладав в Одеській школі образотворчих мистецтв. В нашому музеї зберігається найбільша колекція його робіт, які розповідають про життя нашого міста та його околиць.
Маленькими кроками до великих перемог — українське мистецтво в колекції Одеського художнього
Розповімо про художників-українців або про тих, хто був тісно пов'язаний з Україною: Левицький, Боровиковський, Тропінін, Айвазовський, Шевченко, Трутовський, Рєпін, Куїнджі Світославський, Левченко, Похитонов, Костанді, Кузнецов, Буковецький, Мурашко, Їжакевіч, Едвардс.
Шевченкіана
На екскурсії, присвяченій українському поету, письменнику, художнику, мислителю Тарасу Шевченко, познайомимо з офортами знаменитого українця з нашої колекції, розповімо про його долю та творчий шлях.
Козак Мамай
Говоритимемо про часи козацтва в українській історії, про славну історію Гетьманщини на українських землях, про традиції і вірування нашого народу.
Більше
Майстер-класи
Мистецькі майстер-класи для дітей та батьків — це особливі заняття з акцентом на практику: малювання, креслення, вітражі, ліплення й інші активності, для яких музей надає усе необхідне.
Реставрація «Хмарки» Куїнджи
Покажемо юним учасникам, як зберігати картини від руйнування. Навчимося відновлювати твори мистецтва простими методами. Дізнаємось, як майстри вчилися зберігати те, що тепер ми можемо побачити в музеях. Зануримось в процесс відтворення на прикладі копії полотна «Хмарка» Архипа Куїнджі. Адже той, хто допоміг зберегтися картині, назавжди залишиться в історії.
Художня техніка «Пуантилізм»
Учасники дізнаються, як з різнокольорових крапок на папері розквітає гарне дерево. Пейзаж та техніка пуантилізм — ці нероздільні поняття. Просто крапки і на аркуші паперу з'являється ваш власний шедевр.
Вітражі готичних соборів
У вітража в музеї розповімо що означає це поняття. Де воно з'явилось і що хотіли показати середньовічні майстри, коли наповнювали простір різнокольоровим світлом. Про особливості середньовічних соборів і чим собори відрізняються, наприклад, від замків. І створимо власний готичний вітраж — один з найзагадковіших стилів.
Школа юного музейника
На прикладі картин зібрання Одеського художнього музею і творів світових художників юні учасники побачать те, що до них осягли інші, подивляться на світ очима творців і створять свої шедеври.
ІСТОРІЯ
МИСТЕЦТВА:
ВІД ПЕРВІСНОГО ЛАДУ
ДО XX СТОЛІТТЯ
Як з'являється мистецтво
Що таке мистецтво і, як воно опинилося в музеї? Які є правила поведінки в музеї? Чим вірізняються його ексопнати: їх вік, особливості, чому вони збереглися і охороняються сьогодні. Поговоримо про основні матеріали художніх творів, методи і види.
Гра в первісну людину
Що ми знаємо про первісне мистецтво, якими були перші зображення і де вони були знайдені, чим малювала первісна людина. Під час практичної частини заняття малюємо як первісні люди на стінах грота —підземної печери музею.
Єгипетський хлопчик. Пропорції людини у Стародавньому Єгипті.
Які ми знаємо пам'ятники культури Стародавнього Єгипту; що таке канон і чому мистецтво Стародавнього Єгипту не змінювалося тисячоліттями; які особливості зображення людей в Стародавньому Єгипті. Під час практичної частини заняття малюємо єгипетського хлопчика по розкресленій сітці.
Боги і герої Еллади. Будуємо Парфенон.
Ким були головні герої міфів Стародавньої Греції; кому присвячувалися античні храми і твори мистецтва; які складові елементи храму. Під час практичної частини заняття малюємо Парфенон, перераховуючи основні елементи храму.
Вітражі готичних соборів. Малюємо замки і собори.
Коли з'явилися вітражі — малюнки з кольорового скла; що таке готичний собор і які його основні елементи; що зображувалося на готичних вітражах. Під час практичної частини заняття малюємо собор з різнокольоровими вікнами.
Мадонни з Відродження. Вчимося у майстрів Ренесансу.
Що таке епоха Відродження; які особливості портрета епохи Відродження; у чому полягає відмінність ікони від релігійної картини. Під час практичної частини заняття малюємо копію з репродукцій профільного портрета епохи Відродження.
Романтизм і автопортрет.
Основні відмінності класицизму і романтизму; що найбільш важливо для художників-романтиків; чим автопортрет відрізняється від портрета. Під час практичної частини заняття малюємо автопортрет, намагаючись передати свій характер.
Як з'явився пейзаж. Реалізм.
Реалізм як напрям в мистецтві; у чому полягає відмінність пейзажу від інших жанрів; як художник вводить до пейзажу свій настрій. Під час практичної частини заняття малюємо свій пейзаж-настрій.
Натюрморт в стилі кубізм
Хто такі художники-кубісти; натюрморт як основний жанр кубізму; які нові матеріали можна додавати в кубістичну картину. Під час практичної частини заняття малюємо натюрморт, намагаючись розкласти зображуваний тривимірний об'єкт на прості елементи і зібрати його на полотні в двовимірному зображенні.
Точка, лінія, пляма. Малюємо музику.
Як з'явився абстракціонізм в живописі; що в своїх роботах хотів передати Василь Кандинський; чому абстракціонізм такий популярний сьогодні. Під час практичної частини заняття звучить музика. За допомогою ліній, точок, колірних плям намагаємося передати настрій музики.
ІСТОРІЯ
МИСТЕЦТВА:
XX СТОЛІТТЯ: ВІД МАТІССА ДО ХУНДЕРТВАССЕРА
Природа і людина. Анрі Матісс (1869–1954).
Учасники дізнаються про людину і природу; про природність і красу тіла людини. Ми спробуємо знайти відповідь на питання «Як виглядає Рай?». На прикладі картини «Дубки» Герасима Головкова розповімо про звільнення кольору і фовізм, поміркуємо в залах музею про європейський живопис і одеську школу. На практичному занятті розглянемо роботи Анрі Матісса і будемо малювати в його стилі.
Супрематичні композиції. Казимир Малевич (1879–1935).
Квадрат, коло, трикутник: як світ предметів розділили на складові частини і створили з них щось нове — про це та багато іншого учасники дізнаються під час теоретичної частини заняття. А під час практичної частини розглянуть супрематичні композиції і малюватимуть людей, як Казимир Малевич.
Атмосфера Парижу. Пабло Пікассо (1881–1973).
Учасники дізнаються про ніжність і чарівність «блакитного» і «рожевого» періодів Пабло Пікассо. Їм розкажуть про циркачів, гімнастів, бродячих артистів і чому не падає «Дівчинка на кулі». Ми переймемося атмосферою Парижу початку ХХ століття завдяки картині Олександра Мурашка «Паризьке кафе». На практичному занятті розглянемо роботи Пабло Пікассо і будемо малювати «Дівчинку на кулі».
Італійські традиції. Стиль Амедео Модільяні (1884–1920).
Учасники дізнаються про італійські традиції на прикладі незабутніх жіночих портретів Амедео Модільяні. Ми разом шукатимемо спільне в його стилі та іконописі. На практичному занятті вивчимо роботи Модільяні і намалюємо жіночий портрет в його стилі.
Політаємо разом. Марк Шагал (1887–1985).
Чи може людина літати, якщо вона закохана? Чому на картинах Марка Шагала люди літають? Ми запропонуємо юним учасникам політати разом з ними.
На практичному занятті розглянемо роботи Марка Шагала і будемо малювати літаючих людей і тварин.
Космос или абстракция. Хоан Міро (1893–1983).
Розповімо, що таке абстракціонізм і як він виглядає. Учасники дізнаються про фігуративний, але безпредметний живопис і трохи про дадаїзм і дерев'яних коників. На практичному занятті розглянемо роботи Хоана Міро і спробуємо намалювати в його стилі зоряне небо.
Абсолют і повне мовчання. Марк Ротко (1903–1970).
Цікаво, чи може картина нічого не зображати або як виглядає Ніщо? Абсолют і повне мовчання, тільки колір — саме про це ми і поговоримо з юними учасниками.
А на практичному занятті розглянемо роботи Марка Ротко і створимо свій Абсолют.
Сучасна скульптура. Генрі Мур (1898–1986).
Хочете виліпити Короля і Королеву? Легко. Сучасна скульптура, монументальна форма, як співвідносяться ціле і деталі — про це учасники дізнаються в залах музею на прикладі скульптур з експозиції Одеського художнього. На практичному занятті вивчатимемо роботи Генрі Мура і, головне, ліпитимемо.
Втрачений світ Альберто Джакометті (1901–1966).
Знаєте, як створити скульптуру без об'єму? Що таке самотність і як її зобразити? Учасники розглянуть сучасні скульптури у дворі музею та постараються відповісти для себе на питання — це тільки каркас або людина, яка заблукала у світі. На практичному занятті працюватимемо з роботами Альберто Джакометті і створимо скульптури людини і собаки.
Архітектура модерну. Фриденсрайх Хундертвассер (1928–2000).
Казкове місто або місто майбутнього, як архітектор втілює свої фантазії в життя, що передує цим яскравим фантазіям — саме про це ми поговоримо з учасниками, а ще трохи про модерну архітектуру. На практичному занятті подивимося на будівлі Фриденсрайха Хундертвассера і створимо свою Країну Чудес (кажуть, цьому поки не навчають навіть на факультеті образотворчого мистецтва).
Школа наукового співробітника
Учасники дізнаються, які види робіт є в музеї окрім очевидних касира, охоронця, екскурсовода й доглядача. Вивчать хто такі наукові співробітники, чим вони займаються і чому їх робота так важлива для музею. Що таке каталог творів, як він складається і для чого. Навчаться заповнювати картки наукового опису на прикладі реальних творів з колекцій музею. Наукова робота в музеї може стати першою дорослою професією для вашої дитини.
Портрет
Працюватимемо з відомими портретами, досліджуватимемо їх історію, навчимося описувати та «считувати» інформацію з музейних карток.
Пейзаж
Працюватимемо з відомими пейзажами, досліджуватимемо їх історію, навчимося описувати та «считувати» інформацію з музейних карток.
Анімалізм
Дізнаємося, що таке анімалізм, оберемо кожен свій улюблений твір зазначеного жанру з музейної колекції та дослідимо його історію.
Вартість
Майстер-класи
ціна за групу
1000₴
Учасники відвідають особлиі заняття з акцентом на практику, де створять власні шедеври (деякі заходи
передбачають доплату за матеріали).
Екскурсії
ціна за групу + 35₴ — вхідний квиток за дитину
250₴
Тематичні екскурсії — легке й пізнавальне занурення в мистецтво на прикладі робіт з експозиції Одеського художнього музею.
Школа юного музейника/співробітника
ціна за групу/заняття
1000₴
Теоретично-практичні заняття, які допоможуть юним учасникам пізнати мистецтво та дізнатися, чим саме займаються наукові співробітники в музеї .
Правила
Максимальний розмір дитячої групи
15 осіб
Максимальний розмір дитячої групи для будь-якого заходу — для групп понад 15 осіб організуються декілька активностей одночасно
Вартість заходу
від 250₴
Вартість заходу оплачується за групу. Деякі заходи
передбачають доплату за вхід в музей (70₴ — дорослий, 35₴ — дитячий) або матеріали.
Максимальна тривалість
90 хв
Максимальна тривалість майстер-класу, 60 хвилин — екскурсії
5+
Діти молодше 5 беруть участь в заходах у супроводі дорослих
Пам'ятка
Цілий рік на всі свята, канікули будь-якої тривалості та впродовж літнього «OFAM Kids Camp» ми вигадуємо різні дитячи активності. Їх мета — не тільки корисне проведення часу для дітей, але й можливість для батьків лишитися наодинці задля побачення, прогулянки чи прибирання вдома. ;) Шукайте детальну информацію на нашому сайті або...
Телефонуйте нам!
Допомогти музею
Бути поруч з командою музею, стати агентом культурних змін, підтримати збереження та примноження художнього надбання багатьох поколінь дуже легко — достатньо просто обрати свій спосіб!
Напишіть нам!
Натискаючи на кнопку "Надіслати" ви погоджуєтеся на обробку ваших персональних даних
Click to order
Cart
Ваше замовлення
Total: 
Made on
Tilda